Przejdź do treści strony Przejdź do menu głównego Przejdź do menu pomocniczego
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości jest miejscem, gdzie przedsiębiorczy mieszkańcy naszego powiatu, którzy mają pomysł na własną działalność, mogą znaleźć wsparcie.
O inkubatorze »

Zaproszeni eksperci w swoich prelekcjach podjęli temat relacji z klientami. Było to wyjątkowe spotkanie, podczas którego każdy z prelegentów nawiązywał do prezentacji swojego poprzednika co potwierdziło fakt, iż na obsługę klienta szczególnie w e-biznesie należy patrzeć kompleksowo. Wszystkie elementy składające się na satysfakcję klienta są ważne i wzajemnie się uzupełniają.

Konferencję rozpoczął Tomasz Karwatka - Prezes Zarządu Divante. Prowadzący wyjaśnił w jaki sposób pozyskać klientów, jak wykorzystać efekt ROPO (zachowania konsumenckie w intrenecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży.). Scharakteryzował ich zachowania w momencie wyboru sprzedawcy na przykładnie konkretnych organizacji. Omówił narzędzia, które są użytecznie w pozyskiwaniu klientów a także na przykładach opowiedział o szacowaniu kosztów i przychodów z tych działań .

Drugim prelegentem był Adam Pioch z firmy Digital Generation, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze wspierania e-biznesu. Nawiązując do działań związanych z pozyskiwaniem klienta przedstawił proces budowania z nim relacji. Wyjaśnił m.in. takie terminy jak: konwersja, czyli stosunek odwiedzin klienta zakończonych pożądaną przez nas akcją do sumy wszystkich jego odwiedzin na naszej stronie.

Malwina Sakowska z Perceptus Sp. z o.o. zanalizowała czynniki, które są dla klientów decydujące w momencie wyboru szeroko pojętego produktu. Przedstawiła również możliwości, dzięki którym przedsiębiorca jest w stanie dowiedzieć się, czym kieruje się podczas wyboru potencjalny dla niego nabywca. Podkreśliła również, że dużo kosztowniejsze jest pozyskanie nowego klienta, niż koszt sprzedaży produktu konsumentowi, z którym mieliśmy już związek.

Kolejnym ekspertem była Marta Bojanowska (Petra Sp. z o.o.), która nawiązując do swojej poprzedniczki podkreślała ważność satysfakcji klienta z naszego przedsięwzięcia. W momencie jego zadowolenia odnotujemy takie szczegóły jak: pozostawienie kontaktu, zakup lub choćby powtórną chęć odwiedzenia naszej strony. Prelegentka wspomniała o elementach, które zagwarantują nam pozytywny odbiór ze strony konsumenta. Opisała czego nie powinno zabraknąć na stronie internetowej naszej firmy oraz jak formułować treści i komunikaty do klientów. Podsumowując przytoczyła opinie ekonomistów, które mówią o wysokich wymaganiach klientów. Ważnym więc aspektem naszej działalności jest szukanie, a następnie pokazywanie wyróżników, które cechują naszą ofertę.

Studium przypadku na przykładzie SMSCentral.pl omówił Piotr Zieliński, który rozwinął zagadnienie standardów obsługi klienta. Opisał budowę platformy, a także pokazał jak wyglądała współpraca i pilotaże w jej trakcie. Omówił kwestie licencjonowania oraz ukryte koszty rozwiązań IT. Tematem spotkania była również budowa procedur związanych z obsługą klientów oraz ochroną danych osobowych. Prelegent przedstawił mechanizmy podtrzymujące relacje z klientami.

Na zakończenie spotkania dr inż. Robert Barski z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Zielonogórskiego zgłębił w swojej prezentacji utrzymanie procesu relacji z klientem. Jest to człowiek, który posiada wieloletnie doświadczenie związane z przedsiębiorczością i transferem technologii. Podczas swojej prelekcji nawiązywał do ważnej marketingowej zasady „Pięciu I”. Rozwinął także ważne w strategii marketingowej aspekty: typów relacji z klientem, warunków oraz sposobów komunikacji z nim. Swoje wystąpienie w nawiązaniu do tematu relacji z klientem spuentował maksymą: „Traktuj wszystkich tak, jakbyś sam chciał być traktowany”.

Wstęp na konferencję był wolny, a jej organizatorem była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Cały przebieg spotkania transmitował online portal „Wspieramy e-biznes” pod adresem: www.web.gov.pl/transmisja.

Na następne konferencje PARP i portal www.web.gov.pl zapraszają do Łodzi (4.10), Zielonej Góry (10.10) i Poznania (11.10).

W tych miejscach będzie mowa m.in. o planowaniu marketingowym, relacjach z klientami. Pełną listę konferencji wraz z programem i formularzem zgłoszeniowym znajdziecie Państwo na: web.gov.pl/aktualnosci/19_1996.html. Wszystkie konferencję można także oglądać on-line na stronie www.web.gov.pl/transmisja.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Chałas, tel. 22 379 47 53 lub e-mail: katarzyna.chalas@obserwatorium.pl, Fundacja Obserwatorium Zarządzania.
Paweł Skowera, tel. 22 201 87 55 lub e-mail: pawel_skowera@parp.gov.pl, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Źródło: fundusze-europejskie.pl

Przewiń do góry