Przejdź do treści strony Przejdź do menu głównego Przejdź do menu pomocniczego
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości jest miejscem, gdzie przedsiębiorczy mieszkańcy naszego powiatu, którzy mają pomysł na własną działalność, mogą znaleźć wsparcie.
O inkubatorze »

Szansa na uzyskanie zastrzyku finansowego w momencie formowania się biznesu jest dla kipiących pomysłami przedsiębiorców, nie lada atrakcją. Zwłaszcza w okresie, gdy trudno jest uzyskać kredyt lub pożyczkę na nową inwestycję.

Jak zatem zainteresować inwestora swoim projektem?

Należy zacząć od dobrego przemyślenia swojego pomysłu na biznes. Jakie ma atuty? Jakie cechy pozwalają mu wyprzedzić konkurencję? Jak brzmi USP produktu (Unique selling proposition - czyli unikalna propozycja sprzedaży)? Jakie są zagrożenia i jak przedsiębiorstwo będzie sobie z nimi radzić? Warto przygotować dla inwestora podsumowanie odpowiedzi na tego typu pytania w formie krótkiej prezentacji lub materiałów drukowanych.

Kolejnym krokiem jest rzetelne przygotowanie biznesplanu lub memorandum zawierającego najważniejsze aspekty rozwijanego biznesu. Jest to przelanie na papier tworzonego pomysłu oraz nadanie mu wymiaru liczbowego (konkretnych kwot). Należy zaplanować, jakie będą spodziewane wydatki i szacowane przychody, aby sprawdzić czy taka inwestycja się opłaca – zarówno dla przedsiębiorcy jak i inwestora. „Niektórzy pomysłodawcy tak bardzo skupiają się na swoim pomyśle, że zapominają o aspekcie finansowym swojego przedsięwzięcia. A to przecież najważniejszy powód, dla którego inwestor zamierza wyłożyć pieniądze.” – mówi Norbert Poliński, ekspert ds. kontaktów z inwestorami z Symultana.org

Ważne jest, aby przedsiębiorca potrafił w jak najlepszy sposób przedstawić projekt biznesu, lecz mówi się, że dla aniołów biznesu to pomysłodawca jest równie ważny lub nawet ważniejszy od samego pomysłu. Ma on zainteresować całym przedsięwzięciem, czyli przedstawić nie tylko pomysł, ale również siebie. Dla inwestora są to integralne części. To przedsiębiorca będzie potencjalnym partnerem biznesowym i bezkonfliktowa współpraca z nim jest kluczem do sukcesu. „Poza atrakcyjnym ekonomicznie projektem bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie się przed spotkaniem z inwestorem. Nawet najlepszy pomysł, który nie zostanie logicznie wyjaśniony i przedstawiony zrozumiale, nie otrzyma wsparcia od inwestora. Dlatego Symultana.org daje możliwość skorzystania z bezpłatnych szkoleń online.” - dodaje Norbert Poliński. Warto solidnie przygotować się przed spotkaniem z inwestorem gdyż może się okazać szansą na dalsze rozwinięcie skrzydeł. Pamiętajmy, że najwięcej przecież zależy od wrażenia podczas pierwszej prezentacji.

Źródło: fundusze-europejskie.pl

 

Przewiń do góry