UWAGA!!! OGŁASZAMY NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE PODSTAWOWEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO W RAMACH II NABORU.
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości informuje o ogłoszeniu naboru Wniosków o przyznanie wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami dla uczestników projektu „Wsparcie na starcie” – II nabór.
Podstawowe wsparcie pomostowe przyznawane jest na podstawie Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z załącznikami złożonego przez uczestnika projektu w Kluczborskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.
Podstawowe wsparcie pomostowe udzielane jest przez okres pierwszych 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności przez Uczestnika w kwocie nie wyższej niż 1000 zł brutto. Wsparcie pomostowe wypłacane będzie miesięcznie w kwocie netto.
Wnioski o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Projektu tj. w Kluczborskim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy ul. Sienkiewicza 22, 46-200 Kluczbork, I piętro w dniach od 07.10.2021 do 15.10.2021 od godz. 8:00 do 14.30.
W celu ubiegania się o podstawowe wsparcie pomostowe w Biurze Projektu należy złożyć wymagane dokumenty:
- Załącznik nr 19 - Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.
- Załącznik nr 6 - Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis lub kopie zaświadczeń de minimis z otrzymanego wsparcia (potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Załącznik nr 7 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Załącznik nr 14 – Oświadczenie o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej.
- Załącznik nr 15 - Oświadczenie o braku zakazu dostępu do środków publicznych.
- Załącznik nr 20 - Oświadczenie o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł publicznych, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy….
Każdy wydatek w ramach wnioskowanego wsparcia pomostowego należy uzasadnić kilkoma zadaniami w odpowiednim miejscu w tabelce tj. Uzasadnienie wydatków.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w 2 egzemplarzach (2 oryginały lub oryginał wraz z kopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem).
UWAGA!!! oryginał i kopia Wniosku muszą zawierać wszystkie wymagane załączniki.
Komplet dokumentów należy trwale spiąć, ponumerować każdą stronę (nawet puste) łącznie z załącznikami (z zastosowaniem numeracji ciągłej).
Każdy egzemplarz powinien być wpięty w osobny plastikowy skoroszyt z przeźroczystym frontem.
Kopie dokumentów załączonych do Wniosku muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez uczestnika projektu, poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentów klauzulą „Za zgodność z oryginałem”, aktualną datą oraz własnoręcznym, czytelnym podpisem uczestnika projektu lub poprzez umieszczenie klauzuli „za zgodność z oryginałem od strony …do strony …”, aktualnej daty, własnoręcznego czytelnego podpisu uczestnika projektu, ponumerowanie i parafowanie każdej strony kopii dokumentu przez uczestnika projektu,
Wniosek oraz wszystkie wymagane dokumenty powinny zostać wypełnione elektronicznie w języku polskim we wszystkich wymaganych polach. W przypadku, gdy któryś z jego punktów nie może być opisany przez uczestnika projektu należy wpisać „nie dotyczy”.
Do wydatków kwalifikowanych w ramach finansowego wsparcia pomostowego zaliczają się tylko:
- koszty ZUS, w tym składka na ubezpieczenie zdrowotne, składka na ubezpieczenie społeczne (emerytalne, rentowe i wypadkowe), składka na ubezpieczenie chorobowe (dobrowolne),
- koszty administracyjne: opłata za czynsz (tylko w przypadku posiadania umowy wynajmu lub dzierżawy lub w przypadku posiadania prawa własności i pod warunkiem, że lokal wykorzystywany jest wyłącznie do potrzeb prowadzenia działalności), opłaty za wynajem lub dzierżawę (tylko w przypadku posiadania umowy wynajmu lub dzierżawy) pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, opłata za dzierżawę maszyn i urządzeń (z wyłączeniem leasingu i wynajmu pojazdów),
- koszty eksploatacji pomieszczeń: opłata za energię elektryczną, gazową, opłata za ogrzewanie energią cieplną, opłata za wodę i ścieki, koszty wywozu nieczystości stałych, (pod warunkiem posiadania umowy na firmę za w/w koszty), podatek od nieruchomości od zajmowanej powierzchni budynku na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej,
- koszty usług pocztowych i telekomunikacyjnych: koszty przesyłek pocztowych, kolportaż reklam i ulotek dotyczących działalności firmy, zakup znaczków pocztowych, koszty abonamentu telefonicznego i rozmów, koszt abonamentu za użytkowanie łącza internetowego,
- koszty obsługi konta bankowego (w tym koszty przelewów),
- koszty usług księgowych (zlecenie obsługi księgowej firmy),
- koszty związane z ubezpieczeniem osób, mienia, OC tylko związanego bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- koszty usług prawnych,
- koszty środków czystości i innych materiałów związanych z utrzymaniem czystości pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- koszty materiałów eksploatacyjnych i biurowych, tj. papieru do drukarki, tonerów, kopert, segregatorów, paliwa, itp.
Więcej informacji znajdą Państwo w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości str. 28-35
Z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną w kraju i związane z tym utrudnienia preferujemy aby Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z załącznikami dostarczyć do Biura Projektu za pomocą poczty tradycyjnej/ lub kurierem.
W przypadku wysłania Wniosku drogą pocztową, za termin złożenia uznaje się datę jego wpływu do Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, a nie datę stempla pocztowego.
Wnioski o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego, które wpłyną po wyznaczonym terminie naboru zostaną odrzucone i nie będą zwracane Uczestnikowi projektu.
Wniosek wysłany pocztą/kurierem należy złożyć w 2 egzemplarzach w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób:
Imię i nazwisko,
adres Uczestnika Projektu
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości
ul. Sienkiewicza 22
46-200 Kluczbork
z dopiskiem:
Projekt „Wsparcie na starcie” - II Nabór
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego
Wymagane dokumenty do złożenia:
1. Załącznik nr 19 - Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.docx (763,94KB)
2. Załącznik nr 6 - Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis.doc (800,50KB)
3. Załącznik nr 7 - Formularz informacji przedstawiancyh przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf (385,72KB)
4. Załącznik nr 14 - Oświadczenie Uczestnika poręczyciela o nieposiadaniu żadnych długów.docx (761,20KB)
5. Załącznik nr 15 - Oświadczenie o braku zakazu dostępu do środków publicznych.docx (760,66KB)
6. Załącznik nr 20 - Oświadczenie o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł.docx (760,41KB)
7. Kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem wszelkich umów potwierdzających zakup usług w ramach dozwolonego katalogu wydatków tj. (telefon, internet, prąd, woda, najem, biuro rachunkowe itp.). - jeśli dotyczy.
Dokumenty obowiązkowe do zapoznania:
Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości - Wsparcie na starcie - wersja3.pdf (2,53MB)
Załącznik nr 4 - Zaświadczenie o pomocy de minimis ( wzór).xlsx (28,40KB)
Załącznik nr 9 - Karta oceny formalnej wniosku o przyznanie wsparcia finansowego.docx (785,46KB)
Załącznik nr 10 - Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie wsparcia finansowego.docx (787,03KB)
Załącznik nr 16 - Oświadczenie zgody małżonka na wniesienie zabezpieczenia złożenie poręczenia.docx (763,25KB)
Załącznik nr 17 - Oświadczenie o dokonaniu zakupów towarów i lub usług zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym.docx (760,72KB)
Załącznik nr 18 - Zestawienie towarów i lub usług których zakup został dokonany ze środków na rozwój przedsiębiorczości.docx (760,78KB)
Załącznik nr 21 - Umowa na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego.docx (771,49KB)
Załącznik nr 22 - Oświadczenie o dochodzie brutto dla Poręczycieli prowadzacych działalność.docx (763,35KB)
Załącznik nr 23 - Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego.docx (764,27KB)
Załącznik nr 24 - Aneks do umowy na otrzymanie przedłużonego wsparcia pomostowego.doc (809,00KB)