Przejdź do treści strony Przejdź do menu głównego Przejdź do menu pomocniczego
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości jest miejscem, gdzie przedsiębiorczy mieszkańcy naszego powiatu, którzy mają pomysł na własną działalność, mogą znaleźć wsparcie.
O inkubatorze »

Polska próbuje dogonić Dolinę Krzemową. Podbój branży elektronicznej można u nas mierzyć sukcesami młodych przedsiębiorców na arenie międzynarodowej, ale nie tylko. „Rzeczpospolita” informuje o setkach innowacyjnych projektów, dziesiątkach funduszy inwestycyjnych oraz imprezach, które namawiają do korzystania z szansy, jaką stwarza własna firma w sieci.

Sukces polskich zespołów studenckich w międzynarodowym finale Imagine Cup 2012 udowadnia, że w naszym kraju nie brakuje innowacyjnych pomysłów na biznesy wykorzystujące nowe technologie. „Rzeczpospolita” idzie nawet o krok dalej i pisze o prawdziwej modzie na e-biznes.

- Od kilku miesięcy mamy boom startupowy. W Poznaniu co kilka dni są nowe spotkania z inwestorami, mentorami. Bardzo dobrze, że jest coraz więcej imprez, spotkań, gdzie ludzie mogą nawiązać kontakty. Próbujemy dogonić resztę świata – podkreśla Marcin Karmiński, który w wieku 21 lat założył własną firmę.

Takich przykładów w naszym kraju jest więcej. Młodzi przedsiębiorcy chętnie realizują swoje pomysły biznesowe za pośrednictwem internetu.

- Jak grzyby po deszczu powstają nowe projekty – zaznacza Grzegorz Marynowicz, redaktor naczelny portalu mam biznes.pl i jednocześnie wymienia, że w ciągu kilku miesięcy do nowego inkubatora stworzonego przez Naszą-Klasę zgłosiło się ponad 200 projektów. Podobne oblężenie można zaobserwowana cyklicznie odbywających się imprezach Startup Weekend czy na spotkaniach organizowanych przez fundusze zalążkowe.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, największą popularnością cieszą się w Polsce biznesy oparte o procesy B2B, ułatwiające funkcjonowanie firm. Podatnym gruntem dla start-upów są także media społecznościowe i wykorzystywane w nich nowinki technologiczne. O ile barier wejścia na tego typu rynek nie ma prawie żadnych, niewielu firmom udaje się osiągnąć sukces rynkowy ze względu na dużą konkurencję. Szansą dla nich są rynki międzynarodowe. „E-biznes to konieczność zmienienia siebie - włącznie z wykształceniem - i odpowiedniego połączenia osobowości: technika, menadżera i przedsiębiorcy-wizjonera w jednej osobie” – czytamy w artykule.

Izabela Rutkowska, materiał opracowany na podstawie artykułu „W pogoni za Doliną Krzemową”, Rzeczpospolita, 12.07.2012 r.

Źródło: pi.gov.pl

Przewiń do góry