Moda na e-biznes
Data publikacji:
Polska próbuje dogonić Dolinę Krzemową. Podbój branży elektronicznej można u nas mierzyć sukcesami młodych przedsiębiorców na arenie międzynarodowej, ale nie tylko. „Rzeczpospolita” informuje o setkach innowacyjnych projektów, dziesiątkach funduszy inwestycyjnych oraz imprezach, które namawiają do korzystania z szansy, jaką stwarza własna firma w sieci.
Sukces polskich zespołów studenckich w międzynarodowym finale Imagine Cup 2012 udowadnia, że w naszym kraju nie brakuje innowacyjnych pomysłów na biznesy wykorzystujące nowe technologie. „Rzeczpospolita” idzie nawet o krok dalej i pisze o prawdziwej modzie na e-biznes.
- Od kilku miesięcy mamy boom startupowy. W Poznaniu co kilka dni są nowe spotkania z inwestorami, mentorami. Bardzo dobrze, że jest coraz więcej imprez, spotkań, gdzie ludzie mogą nawiązać kontakty. Próbujemy dogonić resztę świata – podkreśla Marcin Karmiński, który w wieku 21 lat założył własną firmę.
Takich przykładów w naszym kraju jest więcej. Młodzi przedsiębiorcy chętnie realizują swoje pomysły biznesowe za pośrednictwem internetu.
- Jak grzyby po deszczu powstają nowe projekty – zaznacza Grzegorz Marynowicz, redaktor naczelny portalu mam biznes.pl i jednocześnie wymienia, że w ciągu kilku miesięcy do nowego inkubatora stworzonego przez Naszą-Klasę zgłosiło się ponad 200 projektów. Podobne oblężenie można zaobserwowana cyklicznie odbywających się imprezach Startup Weekend czy na spotkaniach organizowanych przez fundusze zalążkowe.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, największą popularnością cieszą się w Polsce biznesy oparte o procesy B2B, ułatwiające funkcjonowanie firm. Podatnym gruntem dla start-upów są także media społecznościowe i wykorzystywane w nich nowinki technologiczne. O ile barier wejścia na tego typu rynek nie ma prawie żadnych, niewielu firmom udaje się osiągnąć sukces rynkowy ze względu na dużą konkurencję. Szansą dla nich są rynki międzynarodowe. „E-biznes to konieczność zmienienia siebie - włącznie z wykształceniem - i odpowiedniego połączenia osobowości: technika, menadżera i przedsiębiorcy-wizjonera w jednej osobie” – czytamy w artykule.
Izabela Rutkowska, materiał opracowany na podstawie artykułu „W pogoni za Doliną Krzemową”, Rzeczpospolita, 12.07.2012 r.
Źródło: pi.gov.pl